ההכנות לפני נסיעה ארוכה תמיד כרוכות בסבכים של פחדים שמא אתקע בעליה עם מצבר שובק חיים ומבטים נעוצים על האישה שנוהגת שם. לכן החלטתי לקחת את ההגה לידיים, תרתי משמע, ולברר איך צוברים נקודות זכות בתור בעלת רכב פרטי, ויותר חשוב מכך איך בוחרים מצבר.
בשוק יש מבחר שלם של מצברים מה שמבדיל בניהם הוא אורך חיי המצבר וכן מי המותג שמפרסם אותו, כמו בכל דבר. לעיתים אורך תעודת האחריות מהווה גם פרמטר שיכול להקפיץ את המחיר. כשמדברים על כסף מיד רוצים לדעת על מה הוא הולך, או במקרה שלנו נוסע. המצבר הוא למעשה הסוללה או הבטרייה אשר מפעילה את המנוע, מכאן שהוא מקור האנרגיה להפעלת כלל מערכת החשמל של הרכב.
התאמת המצבר מתבססת על מידותיו החיצוניות וכן בכושר ההנעה והפריקה שלו. יש להקפיד לחפש ערכי האמפר/שעה המתאימים לרכבכם. בנוסף, האקלים של ארצנו החמה דורש ריכוז נמוך יותר של חומצה בניגוד לרוב המצברים. המכונית צריכה להיות עמידה , לעמוד בחום גבוה וקיבולת גבוה. רצוי שהכביש יהיה חלק או לחילופין במציאות, שהמצבר שרכשנו יהיה בעל כושר התמודדות ועמידות בפני רעידות הרכב ובפריקות עמוקות. המומלץ למזגנו הישראלי הוא בעיקר מסוג קלציום בעל איבוד מים בינוני אך עמידות בתנאי ארצנו. להבדיל ממצברי העופרת בהם איבוד המים גבוהה ואורך החיים נמוך יחסית
בכדי לוודא שאתם עומדים לרכוש מוצר תקין של חברת המקור יש מספר הדגשים שיש לשים לב אליהם. סוכן מורשה ומהימן של חברה מסוימת עם הזהות הוא האיש הנכון עבורכם להימנעות מזיופים שבהם מדביקים מדבקת חברה על מוצר מזויף. מצבר חברה יגיע עם שני מספרים עוקבים של חודש לפני ואחרי, וכן אותה שנה נוכחית. רוב המצברים המקוריים יגיעו באריזת ניילון וכן מדבקת החברה. ככל שתחלופת המצברים בחברה מוכרת גדולה יותר כך תדעו שהמוצר לא ספג אבק וישב על המדף זמן רב. הדגש הכי חשוב הוא לבקש תעודת אחריות שתהיה שמורה אצלכם ולא להסתמך על טכניקות מכירה. אורך מצבר נע בין שנתיים לשלוש ולקראת מועדים אלו חשוב לבדוק תקינותו.
לסיכום, הנכון הוא לצבור ניסיון ולהיווכח כיצד בחירה חכמה ומושכלת יכולה להביא אתכם לכמה שפחות הוצאות או היתקלויות בזיופים בכל הקשור למצבר המתניע אתכם ביום יום. המלצת הבית אל תתפתו על קניית מצבר זול כי לעיתים עדיף להשקיע קצת יותר על מצבר איכותי ולא להוציא אחר כך הוצאות תחזוקה נוספות.
כלל מערכות לרכב
מערכות לרכב